Vind zelf uw antwoord:

Wat betekent bij garantie "normaal gebruik"?

De garantiebepalingen zijn gebaseerd op normaal gebruik. Gebruikt u een product niet op de normale manier en zorgt dit ervoor dat het product kapot gaat, dan heeft u geen recht op garantie.

Wat is normaal gebruik?

Bij wettelijke garantie is het niet van belang wat voor de koper als normaal gebruik geldt, maar om het gebruik dat naar algemene maatstaven als normaal kan worden aangemerkt. U hoeft ‘normaal gebruik’ niet te strikt te interpreteren. Stel u koopt een keukentafel. Deze keukentafel is bedoeld om aan te zitten, maar u zou mogelijk wel eens op de tafel gaan staan om een lamp te vervangen. Ondanks dat u dit niet dagelijks doet, zou dit wel onder normaal gebruik kunnen vallen. Het is dus belangrijk dat rekening wordt gehouden welk gebruik, naar algemene maatstaven van het product, reëel is.

Heeft u het product normaal gebruikt, maar is het versleten? Of heeft u het verkeerd gebruikt? Dan noemen we dit 'user damage' en dient u de reparatie zelf te betalen.

Voorbeelden van user damage zijn:

  • Stootschade
  • Vochtschade
  • Kortsluiting
  • Blikseminslag
  • Barst in het scherm
  • Olievlek in het scherm
  • Gescheurde behuizing

Andere klanten wilden ook weten:

Hoe meld ik een reparatie aan?

Alle vragen over koop en garantie...


Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk